مضرات و خواص بامیه و دیابت در بارداری و نفخ و قند خون

بامیه,بامیه سبز,بامیه شف طیبه,بامیه به انگلیسی,بامیه و قند خون,بامیه عربی,بامیه عسلی,بامیه در بارداری,بامیه خورشت,بامیه سبز و ترش,بامیه سبز,بامیه سبزیجات,بامیه سبزی,تعبیر خواب بامیه سبز,سبزی بامیه,سبزیجات بامیه,سبزی بامیه طرز تهیه,خواص بامیه سبز,خورشت بامیه شف طیبه,خورش بامیه شف طیبه,بامیه سوخاری شف طیبه,بامیه و قند خون,بامیه و کاهش قند خون,بامیه قند خون,بامیه برای قند خون,بامیه کاهش قند خون,بامیه و افزایش قند خون,بامیه عربی دراز,بامیه عربی,خورش بامیه عربی,عکس بامیه عربی,زولبیا بامیه عربی,بامیه در بارداری,خوردن بامیه در بارداری,خورشت بامیه در بارداری,بامیه در دوران بارداری,بامیه بارداری

بامیه با داشتن مواد مغذی با ارزشی مانند ویتامین های C ,A و گروه B و عناصری از قبیل منگنز، کبالت، کلسیم، فسفر و پتاسیم، فیبر و ماده لزج خواص فراوانی بر سلامت انسان دارد.بهتر است بدانید درکتب طب سنتی فارسی ، بامیه مینوسیند به فرانسوی Gimbo و Gombaud و Ketmie comestible و به انگلیسی Okra و Gumbo گفته میشود. گیاهی است از خانواده پنیرک Malvaceae نام علمی ان Avelmoschus esculentrs Moench و مترادف آن Hibiscus esculentus L می باشد.

بامیه ، خواص بامیه , بامیه و قند خون , بامیه و دیابت , بامیه سبز در بارداری

بامیه

bamieh با داشتن مواد مغذی با ارزشی مانند ویتامین های C ,A و گروه B و عناصری از قبیل منگنز، کبالت، کلسیم، فسفر و پتاسیم، فیبر و ماده لزج خواص فراوانی بر سلامت انسان دارد. 

ارزش غذایی
     کالری=129
    آب=90٫17 گرم
    پروتئین=2٫00 گرم
    چربی = 0٫10 گرم
    کربوهیدرات=7٫03 گرم
    فیبر=3٫2 گرم
    قند=1٫20 گرم
 
ارزش غذایی نصف لیوان bamieh پخته:
 25کالری دارد؛ پس کم کالری است.
 2 گرم فیبر دارد؛ منبع خوبی از فیبر است.
 460 واحد ویتامینA دارد؛ منبع خوبی از ویتامینA است.
 130 میلی گرم ویتامینC دارد.
 50 میلی گرم کلسیم دارد؛ منبع خوب کلسیم که ضد پوکی استخوان است.
 256میلی گرم پتاسیم دارد؛ که ضد فشار خون است.
 

بامیه ، خواص بامیه , بامیه و قند خون , بامیه و دیابت , بامیه سبز در بارداری

خواص بامیه

اثرات مواد مغذی موجود در bamieh بر سلامتی بدن:
1) فیبر موجود در bamieh به حفظ قند خون کمک می کند؛ بدین ترتیب که سرعت جذب قند را کاهش می دهد، پس برای افراد مبتلا به دیابت مفید است.
  
2) موسیلاژ(یک نوع فیبر) موجود در bamieh به کلسترول غذا متصل شده و جذب آنرا کاهش می دهد. همچنین باعث دفع سموم از بدن می شود. اثر bamieh درکاهش کلسترول خون، یکی از خصوصیات بسیار مفید این سبزی است زیرا مثل داروهای کاهنده کلسترول اثرات جانبی ندارد.
  
 3) بسیاری از متخصصان معتقدند که بیشتر بیماری ها از روده شروع می شوند. فیبر موجود در بامیه با جذب آب کافی، از بروز یبوست جلوگیری کرده و ابتلا به بیماری هایی چون بواسیر و دیورتیکولیت* را بشدت کاهش می دهد. معمولاً برای افزایش حجم مدفوع و رفع یبوست،مصرف سبوس گندم توصیه می شود که امکان دارد دیواره روده را حساس کند. ولی موسیلاژ موجود در bamieh روده را نرم کرده و خروج مدفوع را آسان می سازد.
   
4) اسید فولیک باعث کاهش هموسیستئین خون می شود که این ماده رگهای خونی را مسدود می کند. ویتامین C نیز یکی از آنتی اکسیدان های مهم می باشد. در مجموع به علت دارا بودن این مواد مغذی و نیز فیبرهای محلول و املاح باعث پیشگیری از بیماری های قلبی نیز می شود.
   
5) برای حفظ اثرات مفید بامیه و آنزیمهای هضمی آن، باید آن را خیلی کم بپزید یعنی با حرارت کم یا با بخار ملایم پخته شود. بعضی افراد bamieh را خام مصرف می کنند. ولی اگر خواستید آن را سرخ کنید، از مقدار کمی روغن زیتون یا روغن گیاهی برای سرخ کردن آن استفاده کنید.
   
دیورتیکولیت : التهاب دیورتیکول ها( کیسه های گرد فتق مانند در دیواره مخاط روده بزرگ) است که در اثر تجمع باکتری ها و سایر محرک های داخل دیورتیکول ها ایجاد می شود و باعث درد، نفخ، تهوع، یبوست، اسهال و تب می شود. bamieh گیاهی است گل دار از خانواده پنیرکیان که زادگاهش آسیا یا آفریقاست. مصری ها در قرن 12 یا 13 میلادی این گیاه را می کاشته ان
 
مفید برای دیابتی ها
فیبر موجود در bamieh، نمایه گلایسمی پایینی به آن می دهد، یعنی به سرعت قند خون را بالا نمی برد. بدین ترتیب که سرعت جذب قند را کاهش داده و به حفظ قند خون کمک می کند، بنابراین برای افراد مبتلا به دیابت مفید است.
 
موسیلاژ یک نوع فیبر موجود در بامیه است که از طریق متصل شدن با نمک های صفراوی و اسیدهای چرب، موجب کاهش کلسترول و پروفایل لیپیدی خون می شود و برای بیماران قلبی و هایپرلیپیدمی توصیه می شود. اثر bamieh در کاهش کلسترول خون، یکی از خصوصیات بسیار مفید این سبزی است، زیرا مانند داروهای کاهنده کلسترول اثرات جانبی ندارد.اسیدفولیک باعث کاهش هموسیستئین خون می شود.
 
افزایش این ماده از طریق انسداد رگ های خونی، یکی از عوامل خطرساز ابتلا به بیماری های قلبی- عروقی است. همچنین می تواند در خون سازی موثر باشد.ویتامین C نیز یکی از آنتی اکسیدان های مهم است که کمبود آن می تواند باعث اختلال در جذب اسیدفولیک شود.در مجموع به علت دارا بودن این مواد مغذی و نیز فیبرهای محلول و املاح باعث پیشگیری از بیماری های قلبی می شود.
 
بامیه ، خواص بامیه , بامیه و قند خون , بامیه و دیابت , بامیه سبز در بارداری

بامیه در بارداری

 دفع سموم
این سبزی دارای ماده لزجی است که کمک فوق العاده ای به دفع مواد زائد و سموم در سیستم گوارشی می کند.
 
پیشگیری از یبوست
یکی از عوارض رژیم های کاهش وزن ابتلا به یبوست است که مصرف bamieh هم مانع یبوست می شود و هم به روند کاهش وزن کمک می کند.بسیاری از متخصصان معتقدند که بیشتر بیماری ها از روده آغاز می شوند. فیبر موجود در bamieh با جذب آب کافی، از بروز یبوست جلوگیری کرده و ابتلا به بیماری هایی از قبیل:بواسیر و دیورتیکولیت را به شدت کاهش می دهد.
 
مفید برای فشار خون بالا
مصرف bamieh به جهت داشتن پتاسیم و منیزیم در بیماران مبتلا به فشارخون بالا می تواند اثر کمک کننده داشته باشد. همچنین می تواند برای پیشگیری از فشارخون بالای دوره بارداری (پره اکلامپسی و اکلامپسی) و گرفتگی عضلات طی دوران بارداری مفید باشد.
 
نکته مهم
برای حفظ اثرات مفید bamieh و آنزیم های هضمی آن، باید آن را خیلی کم بپزید، یعنی با حرارت کم یا با بخار ملایم پخته شود، ولی اگر خواستید آن را سرخ کنید، از مقدار کمی روغن زیتون یا روغن گیاهی برای سرخ کردن آن استفاده کنید.
 
پوکی استخوان
کلسیم موجود در bamieh نیز می تواند برای جلوگیری از پوکی استخوان موثر باشد.فیبر موجود در bamieh بر باکتری های مفید روده موثر است.استفاده از بامیه به علت داشتن پتاسیم بالا به افراد مبتلا به بیماری های کلیه توصیه نمی شود.
 
بامیه ، خواص بامیه , بامیه و قند خون , بامیه و دیابت , بامیه سبز در بارداری

بامیه و دیابت

بیست مورد از فواید مهم بامیه
از خوردن bamieh، ممکن است همه افراد یا حداقل بسیاری از جوانان استقبال نکنند، اما آن دسته که در میان سبد علایق خود چنین ماده غذایی مؤثری را میگذارند، علاوه بر زیبایی پوست، بسیاری از امراض را نیز درمان کرده یا از ابتلا به آنها پیشگیری میکنند. در ادامه اطلاعات دیگری از bamieh را بخوانید.
1. طبع bamieh سرد و تر است.
2. جوشانده‎ی میوه‎ی نارس bamieh مقوی و نرم کننده است.
3. مدر است برای کسانی که سوزاک هستند یا هنگام ادرار احساس درد می ‎کنند bamieh را آب پز نموده همراه با آب قبل از غذا میل کنند.
4. ضماد التیام دهنده‎ی زخم است.
5. برای درمان سفلیس از جوشانده ریشه bamieh استفاده شود (30 گرم در یک لیتر آب هر شش ساعت یک لیوان میل شود.)
6. یکی از مضرات bamieh زیاد کننده عرق است.
7. لعاب bamieh برای کسانی که زخم اثنی‎عشر یا ورم روده دارند بسیار مفید است.
8. خوردن bamieh خونریزی سینه را برطرف می ‎کند.
9. جوشانده bamieh سنگ مثانه را دفع می ‎کند.
10. جوشانده گل bamieh ضدسودا می ‎باشد. 30 گرم در 500 سی‎سی آب، سه بار در روز هربار یک استکان میل شود.
11. دم‎کرده تخم bamieh ضدتشنج است. 30 گرم در 500 سی‎سی آب.
12. bamieh ممکن است سوءهاضمه ایجاد کند یا تهوع آورد.
13. مصرف bamieh به پوست لطافت می ‎بخشد.
14. کسانی که دچار کم‎خونی هستند حتماً bamieh استفاده کنند چون bamieh دارای لعاب غنی از مواد اصلی خون می ‎باشد.
15. در برگ و ساقه bamieh مقدار زیادی ید وجود دارد در نتیجه برای بیماران گواتر مفید است.
16. bamieh تقویت کننده‎ی بینایی می ‎باشد
17. به‎خاطر وجود ویتامین B1 در bamieh برای نیروبخشیدن به عضلات ضعیف و اعصاب قابل تحریک داروی خوبی به شمار می ‎رود.
18. کسانی که دارای چربی خون می ‎باشند bamieh را به‎عنوان غذای خود بگنجانند.
19. bamieh فساد خون، بلغم، صفرا و سودا را رفع می ‎کند.
20. bamieh به علت داشتن ماده ضدعفونی کننده کرم معده و کرمک را از بین می ‎برد.
21. برای درمان تب‎های کهنه ساقه بوته bamieh را خیسانده و آب آن را چند روز متوالی بیاشامید.
22. bamieh به‎خاطر وجود منگنز و کبالت تنظیم کننده ترشح غدد داخلی می ‎باشد.

خواص بامیه

مشخصات بامیه رابشناسید

bamieh گیاهی است از نزدیکان پنبه و کنف . ظاهرا وطن اصلی انافریق و یا مناطق گرم اسیا است.، ولی به هر حال به سایر مناطق دنیا رفته و در حال حاضر در کشورها و مناطق معتدله و سرد کاشته می شود چون تحمل سرمای زمستان را ندارد به صورت گیاه یکساله در می آید. بهتر است بدانید bamieh گیاهی است بلند برگهای آن دارای بریدگی و چاک دارکه برگ را به چند قسمت تقسیم می کندو هر قسمت از برگ نوک تیز است ، شبیه برگ پنبه ، گلهای آن درشت شبیه گلهای خانواده پنیرک به رنگ زرد یا سفید ، کپسول میوه دراز نوک تیز سبز رنگ ولعاب دار. دانه های ان بی بو اغلب میوه های نارس و سبز bamieh چیده شده و مصرف می شود هم از نظر غذایی و هم برای مصارف دارویی . تکثیر bamieh از طریق کاشت بذر آن صورت میگیرد که درنواحی معتدل ایران بین اواخر فروردین تا خرداد کاشته می گردد.

بامیه ، خواص بامیه , بامیه و قند خون , بامیه و دیابت , بامیه سبز در بارداری

قابل ذکر است که اغلب بذر را یک شبانه روز خیس می کنند و به این ترتیب سبز شدن آن سریع میشود فاصله بین خطوط کاشت را در حدد یک متر می گیرند و پس از این که گیاه سبز شد تنک کرده و فاصله بین بوته ها bamieh روی خط را حدود 40-30 سانتی متر میگذارند. بذر باید در عمق 1 – 2 سانتی متر بسته به نوع خاک زیر خاک کاشته شود.

ترکیبات شیمیایی بامیه

بهتر است بدانید از نظر ترکیبات شیمیای غلاف یا میوه bamieh خواص سبزیجات-خواص میوه ها سبزیجات و سلامت – غنی از لعاب و pectin است و از نظر اهن و کلسیم نیز قابل توجه است. در غلاف میوه تازه سبز bamieh درحدود 520 واحد بین المللی ویتامین A است. و به علاوه دارای تیامین ، رایبوفلاوین ، نیاسین و سرانجام ویتامین C یا اسکوربیک اسید می باشد.قابل ذکر است که در هندوستان بررسی های شیمیایی در مورد مصرف لعاب میوه نارس bamieh به عنوان جانشین پلاسما انجام گرفته است و این بررسی ها درمورد حیوانات شده و از لعاب میوه bamieh که به طریق ازمایشگاهی تهیه میشود برای افزایش حجم خون حیوان استفاده شده و نتایاج رضایت بخشی داده است.برای سرعت بخشیدن در این جانشینی مقداری کم از خون حیوان به محلول تهیه شده اضافه شده و نتیجه سریعتر و بهتر گرفته می شود در این محلول که از لعاب میوه نارس bamieh برای جانشینی پلاسما تهیه میشود مواد دی – گالاگتوز ، ا- رامنوز و دی – گالاکتو – رونیک اسید وجود دارد. تمام گیاه bamieh معطر است و عطری شبیه عطر میخک از ان متصاعد می شود و برگ و ساقه های بامیه دارای Iodine است . درگلهای ان دو نوع فلاونول پیگمان به نام گوسی پتین و کوورستین وجود دارد.

بامیه ، خواص بامیه , بامیه و قند خون , بامیه و دیابت , بامیه سبز در بارداری

بامیه و قند خون

در هر یک صد گرم bamieh خام نارس مواد زیر وجود دارد:

تب 9/88 گرم ، پوتئین 4/2 گرم ، مواد قندی و سایر هیدراتهای کربن 6/7 گرم ، خاکستر 8/0 گرم ، کلسیم 92 میلی گرم ، فسفر 51 میلی گرم ، اهن 6/0 میلی گرم ،سدیم 3 میلی گرم ، پتاسیم 249 میلی گرم ، تیامین 17/0 میلی گرم ، رایبوفلاوین 21/0 میلی گرم ، ویتامین C 31 میلی گرم ، ویتامین A 520

خواص و کاربرد بامیه را بشناسید

بهتر است بدانیدbamieh نارس پخته به عنوان سبزی لذیذ و مقوی است. جواشنده میوه نارس bamieh مقوی و نرم کننده و لطیف کننده پوست و مدر است. در ناراحتی های نزله ای که منجر به التهاب یک غشای مخاطی همران ترشح است.همچنین در موارد سوزش مجرای ادرار در موقع ادرار کردن و احساس درد در موقع ادرار و بالاخره درموارد سوزاک مفید واقع می شود.لعاب حاصل از میوه و تخم ان نیز نرم کننده است و برای سوزاک مفید است . از برگهای آن به عنوان ضماد نرم کننده استفاده می  شود. تخم bamieh معرق است و محرک قلبی و ضد اسپاسم می باشد.

بامیه ، خواص بامیه , بامیه و قند خون , بامیه و دیابت , بامیه سبز در بارداری

قابل ذکر است که در چین از گل و تخم و ریشه و میوه ان به عنوان دارو استفاده می شود و نرم کننده و مدر است و برای تسهیل زایمان های مشکل تجویز میشود. در مصرف خارجی ضماد ان روی انواع زخمها گذارده میشود و التیام دهنده است. از جوشانده میوه آن برای معالجه سوزاک و سوزش مجرای ادرار استفاده میشود و از جوشانده ریشه آن برای معالجه سیفیلیس استفاده میشود . در هندو چین از ریشه bamieh مانند جانشین خطمی استفاده می شود . میوه سبز تازه bamieh خواص غنی از ویتامین B است. شربتی از جوشاندن آن در فیلیپین تهیه میشود و برای زخم گلو و گرفتگی صدا بسیار مفید است و موثر می باشد.بهتر است بدانید bamieh از نظر طبیعت طبق نظر حکمای طب سنتی سرد و تر و تری آن از سایر بقول بیشتر است، از نظر خواص bamieh برای مزاجهای گرم خوب است. میوه نارس آن را با گوشت پخته میخورند و در هندوستان عقیده دارند که مقوی باه است. در صورتی که اشخاص سرد مزاج بخواهند bamieh بخورند برای این که سردی آن ضرر نرساند و عوارضی ایجاد نکند باید با ادویه میل نمایید. بامیه معمولا در چنوب کشور تولید می شود.

bamieh فاقد پورین است و برای درمان نقرس مناسب است

درمان گرفتگی صدا ؛ سکوت(بهترین راه درمان)، صحبت با صدای آرام، مرطوب نگه داشتن گلو، دوش آب گرم، قرار دادن دستگاه بخور در اتاق خواب، اجتناب از خوردن غذا به مدت سه تا چهار ساعت قبل از خواب، نوشیدن آب کافی، خوردن سوپ مرغ به هنگام سرماخوردگی، اجتناب از مصرف آسپرین، استفاده ززا داروهای ضد سرفه و خلط آور(با تجویز پزشک)، اجتناب از قرقره کردن دهانشویه، شستشوی دهان و بینی با محلول آب و نمک رقیق یا سرم شستشو، مصرف اسفناج پخته، جوشانده دانه به، جوشانده تره به همراه شکر، سیب، آب نخود تا حدی شور، ریشه و گل و برگ ختمی، صمغ عربی به اندازه یک مثقال، جوشانده برگ کرفس، بامیه، اجتناب از خوردن کافئین(مثل قهوه، شکلات و…)، جلوگیری از مصرف غذاهای تند و ترش و پر ادویه و مصرف برخی داروها(مثل شربت دکسترومتورفان و پروسپان با تجویز پزشک و در موارد سرفه خشک).

بامیه