.

بازار کار

آموزشهای کاری آمو الله

بازار کار

آموزشهای کاری آمو الله

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد معرفی صبحانه برای افزایش وزن + اهمیت وعده غذایی صبح+ جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.امروز لیستی از چند صبحانه برای افزایش وزن را جمع آوری کرده ایم. خوردن صبحانه در بین وعده های غذایی اهمیت بیشتری دارد اگر این وعده را کسر کنید شاهد کاهش وزن خواهید بود، پس قدم اول برای چاق شدن فراموش نکردن وعده صبح در بین ۳ وعده غذایی اسـت، در ادامه بهترین صبحانه ها برای افزایش وزن رابه شـما معرفی می‌کنیم، در فهرست امروز ظرز تهیه هر کدام را نیز بشما آموزش می‌دهیم.فکر میکنید چطور میتوان با برنامه‌ی غذایی درست و حساب‌شده بـه وزن مناسب رسید؟ مسلماً برای افزودن بر وزن باید کالری بیشتری بـه بدن برسد اما آیا برای تحقق این هدف الزاماًً باید بـه مصرف چربی، شیرینی و کربوهیدرات فراوان روی آورد؟ آیا باید بر تعداد وعده‌های غذایی‌مان بیفزاییم؟ دقیقاً باید چـه کنیم؟ افزایش اصولی وزن بـه چـه معناست؟ بـه قراین بسیار میتوان گفت کـه:چاقی در جهان امروز بـه وضعیتی فراگیر تبدیل شده اسـت و افراد چاق بـه روش‌های گوناگون متوسل می شوند تا از وزنشان کاسته شود. باوجود این برخی افراد بـه دلایل متعدد دغدغه‌ی افزایش وزن دارند. عواملی مثل ژنتیک، سوخت‌و‌ساز شدید بدن و بدغذایی می توانند باعث ناتوانی فرد در افزایش وزن شود. ساده ترین راه برای افزایش وزن، زیاده‌روی در خوردن شیرینی‌‌های اشتهابرانگیز و غذا های سرخ‌شده اسـت.

معرفی صبحانه برای افزایش وزن + اهمیت وعده غذایی صبح

اما این راه با تغذیه‌ی سالم منافات دارد. اگر میخواهید بـه وزنتان اضافه شود سعی کنید اینکار رابه‌طور طبیعی و تدریجی انجام دهید و غذا های سالم و ارگانیک را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید. برنامه‌ی غذایی سالم حاوی خوراکی‌های پرکالری و مغذی اسـت. این مقاله دستور تهیه‌ی ۱۰ صبحانه‌ی مقوی برای افزایش وزن رابه شـما آموزش میدهد.

حریره بادام‌ زمینی و بلغور جو دو سر

۱۰۰ گرم بلغور جو دو سر «اوتمیل» ۴۰۰ کالری بشما می دهد. ۲۸ گرم بادام‌زمینیِ برشته‌ی بی‌نمک هم تقریبا حائز ۱۶۶ کالری اسـت کـه ۱۲۶ کالریِ آن از چربی‌های سالم بـه‌دست می آید. بهتر اسـت بـه ‌جای جو خرد شده از جو پرک استفاده کنید چون طعم بهتری دارد و مغذی‌تر اسـت. برای تهیه‌ی حریره‌ی بادام‌زمینی و بلغور جو دو سر بـه توضیحات زیر توجه بفرمایید:

مواد لازم:

جو پرک ۱ فنجان

آب ۳ فنجان

بادام زمینی برشته شده و بدون نمک ۱۵ شماره

کشمش خشک ¼ فنجان

پودر دارچین ۱ قاشق چای‌خوری

شیر ۱ فنجان

عسل ۱ قاشق غذاخوری

موز متوسط و قطعه قطعه شده ۱ شماره

دستور تهیه:

جو‌ها را در ظرفی بریزید و روی حرارت متوسط فقط بگذارید کمی گرم شوند. جو گرم‌شده را در ۱ فنجان آب به مدت ۵ دقیقه بخیسانید. ۲ فنجان آب باقی مانده را در ظرف بزرگی روی حرارت قرار دهید. بـه آن دارچین اضافه کنید و اجازه بدهید بـه جوش بیاید. جو خیس خورده را همراه با آبِ آن بـه آب و دارچین جوش‌آمده اضافه کنید.

معرفی صبحانه برای افزایش وزن + اهمیت وعده غذایی صبح

مخلوط آب، جو و دارچین باید ۱ دقیقه بجوشد. پس ازآن شعله را کم کنید و مرتب هم بزنید. بگذارید ۳ دقیقه با شعله‌ی کم روی حرارت بماند تا جو کاملاً پخته و غلیظ شود. ظرف را از روی حرارت بردارید و بادام زمینی و کشمش‌ اضافه کنید. ترکیب بـه‌دست‌آمده رابا شیر و عسل میکس کنید. قطعات موز را نیز اضافه کرده و خوب باهم مخلوط کنید. حریره‌ی شـما آماده اسـت و بهتر است گرم میل شود.

گرانولا با آجیل و شیر

تهیه و نگه داری گرانولا راحت است و میتوانید آن رابه دلخواه خودتان تهیه کنید. ماده‌ی اصلی آن جو اسـت اما می توانید ویت فلکس،کورن فلکس و ساگو پنیرخرما برشته هم بـه آن اضافه کنید تا کالری بیشتری بدهد. حتما از آجیل و میوه هم استفاده کنید و از گرانولای عالی و پرکالری لذت ببرید. لازم نیست برای خوردن صبحانه‌ی خوشمزه پول زیادی بپردازید؛ آن هم صبحانه‌ای که بهمین سادگی حاضر میشود.

  • علیرضا فرد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی