بازار کار

آموزشهای کاری آمو الله

بازار کار

آموزشهای کاری آمو الله

بایگانی

ماسک خیار

ماسک خیار ,ماسک خیار و گلاب,ماسک خیار برای پوست,ماسک خیار و عسل,ماسک خیار و ماست,ماسک خیار برای صورت,ماسک خیار و سیب زمینی,ماسک خیار برای جوش صورت

ماسک خیار , ماسک خیار و گلاب , ماسک خیار برای پوست , ماسک خیار و عسل

توضیحاتی در مورد ماسک خیار

خیار به دلیل برخورداری از آب فراوان، بافت منحصر به فرد و از همه مهمتر تنوع ویتامین ها و مواد مغذی، در تهیه انواع ماسک های پوست، مو و صورت مورد استفاده قرار می گیرد.در این مطلب از سایت جسارت در مورد ماسک خیار صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

حساسیت به ماسک خیار

قبل از استفاده از هر ماسکی، ابتدا مقداری از آن را روی قسمت داخلی ساعد خود امتحان کنید. اگر بعد از گذشت چند دقیقه هیچ یک از آثار حساسیت نظیر التهاب، سوزش، خارش، قرمزی پوست و … مشاهده نشد می توانید از ماسک استفاده کنید، در غیر این صورت بایستی از اعمال این ماسک به پوست یا صورت خود پرهیز نمایید.

خیار برای منافذ پوست

خیار برای منافذ پوست نیز مفید است، از خیار می توان برای پاک کردن صورت استفاده کرد، با این کار به مرور زمان پوست صورت محکم و سفت می شود. این یکی از دلایلی است که از خیار در کرم های سفت کننده و جوانسازی پوست استفاده می شود. خیار نه تنها برای پوست صورت و دور چشم مفید است، بلکه از آن می توان برای از بین بردن سلولیت های بدن نیز استفاده کرد. مقداری پودر قهوه را با آب خیار و عسل طبیعی ترکیب کنید و روی سلولیت بمالید. سپس آن را با یک دستمال بپوشانید و پس از ۳۰ دقیقه بشویید. با این کار به مرور زمان متوجه تغییرات بسیار مشهودی خواهید شد. ۹۵% خیار آب است، خیار می تواند بعنوان آبرسان پوست و مرطوب کننده آن عمل کند، در بسیاری از کرم های مرطوب کننده پوست نیز از خیار استفاده می شود. خیار سرشار از ویتامین E و پتاسیوم است، این دو ماده کمک می کنند تا خطوط اخم روی صورت و چروک های روی پوست درمان شوند. خیار سرشار از آنتی اکسیدان است. قرار دادن آن روی چشم باعث می شود چروک های دور چشم از بین بروند و حتی بوجود نیایند. به همین دلیل در بسیاری از محصولات جوانسازی پوست و کرم های دور چشم از خیار استفاده می شود.

ماسک خیار و بلغور جو دوسر

اگر پوست چرب مستعد آکنه دارید، از ماسک صورت خیار و بلغور جو دوسر برای کنترل چربی پوست خود استفاده کنید. بلغور جو دوسر پوست صورت را لایه برداری کرده و چربی های اضافی و سلول های مرده سطح پوست را تمیز می کند. خیار هم پوست صورت را هیدراته کرده و باعث شادابی و طراوت می شود. این ماسک همچنین دارای خاصیت ضد عفونی و ضد باکتریایی است و علاوه بر پاکسازی عمیق منافذ پوستی، پوست صورت را مرطوب هم می کند. نصف یک خیار تازه یک قاشق غذاخوری پودر بلغور جو دوسر یک قاشق غذاخوری عسل خیار را پوست کنده و به صورت پوره در آورید. پودر بلغور جو دوسر و عسل را به پوره خیار اضافه کرده و به خوبی با هم ترکیب کنید. صورت خود را با آب گرم شسته و با حوله ای تمیز خشک کنید. مخلوط خیار، بلغور جو دوسر و عسل را با نوک انگشتان خود، به صورت دایره ای روی صورت بمالید. پس از ۲۰ دقیقه یا پس از آنکه ماسک خشک شد صورتتان را ابتدا با گرم و سپس با آب سرد بشویید.

خیار برای چشم

استفاده از خیار روی چشم در خانه : ۱ ) دو حلقه خیار را روی چشمتان قرار دهید تا تیرگی های زیر چشم و پف چشم را از بین برود. کرم های دور چشم هم از همین خاصیت برای کاهش تیرگی ها و چروک های دور چشم استفاده می کنند. ۲ ) شما همچنین می توانید خیار را له کرده یا به هر طریقی آب آن را بگیرید سپس با یک پنبه این مایع را دور چشمتان بمالید.

انواع ماسک خیار

در یک کاسه کوچک نصف فنجان چایخوری آب لیموترش، یک قاشق چایخوری آب خیار و چهار قطره گلاب را با هم مخلوط کنید و با نوک یک چنگال به خوبی هم بزنید. سپس آن را برای ۱۵ دقیقه روی پوست گردن و صورت قرار دهید. این ماسک باعث شفاف شدن پوست می شود. ماسک خیار ، نعنا و تخم مرغ ؛ شاداب و نرم کننده پوست خیار را پوست کنده و تخم های آنرا خارج کنید. ۵ ۴ عدد برگ نعنا را خرد کرده و به خیار اضافه کنید و میکس کنید. سفیده یک تخم مرغ را جداگانه هم بزنید و بعد به مخلوط خیار و نعنا اضافه کنید. این ترکیب را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید سپس با آب بشویید و با دستمال خشک کنید. ماسک خیار و لیمو ترش: خیار رنده شده را با آب لیمو و یک قاشق عسل مخلوط کنید تا از افتادگی پوست و چروک آن جلوگیری کند.ماسک برای برطرف کردن کک و مک: خیار حلقه شده را در یک لیوان شیر بریزید و بعد از گذشت 5 دقیقه با پنبه مخلوط را به صورت بمالید. ماسک خیار و لیمو ترش ،کاهش دهنده چین و چروک خیار را با پوست رنده کنید. دو عدد لیمو ترش را درون آن بچکانید و یک قاشق عسل نیز به آن اضافه کنید. می توان از رنده شده ی پوست لیمو هم در ماسک استفاده کرد. خیار باعث سفتی پوست و جلوگیری از افتادگی؛ خنک کنندگی و کاهش چین و چروک می شود.

  • علیرضا فرد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی