بازار کار

آموزشهای کاری آمو الله

بازار کار

آموزشهای کاری آمو الله

بایگانی

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد نحوه کندن کاغذ دیواری از روی دیوار + راهنمای خرید کاغذ دیواری+ جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

در اینبخش نحوه کندن کاغذ دیواری از روی دیوار رابه شـما اموزش می‌دهیم، امروز همچنین یک راهنمای جامع برای خرید کاغذ دیواری را هم جمع آوری کرده ایم. چگونه باید کاغذ دیواری را جدا کنیم؟ دو حالت دارد: یا باید با یک متخصص تماس بگیریم تا اینکار را برای مـا انجام دهد و یا این‌کـه باید خودمان دست بکار شویم. اما چطور خودمان میتوانیم بدون آسیب رساندن بـه دیوار خانه کاغذ را ازآن جدا کنیم؟ در ادامه بشما خواهیم گفت.

ممکن اسـت طرح کاغذ دیواری خانه برایتان تکراری و اذیت دهنده شده باشد، یا این‌کـه به خانه ای جدید نقل مکان کرده باشید که از قبل کاغذ دیواری شده، اما سلیقه صاحبان قبلی از نظر شما نفرت انگیز و غیرقابل تحمل باشد. دراین مواقع حاضرید هر کاری بکنید تا از شر این کاغذ دیواری هایی کـه سرتاسر خانه شـما را پوشانده اند خلاص شوید.

بهترین روش کندن کاغذ دیواری از دیوار چیست؟

تعداد زیادی از مردم فکر میکنند کندن کاغذ دیواری از سطح دیوار بـه مواد و تجهیزات خاصی نیاز دارد اما حقیت این است کـه اینکار آنقدرها هم پیچیده نیست، فقط کافی اسـت صبر و حوصله خودرا بالا ببرید و اندکی ذوق و سلیقه بـه خرج دهید. باید گفت کـه گزینه های مختلفی برای انجام اینکار وجوددارد، از جمله استفاده از بخار آب و یا اسپری کردن مواد شیمیایی مخصوص. شـما باید با توجه بـه:

جنس کاغذ دیواری و شرایط خانه خود بفهمید کـه کدام روش برای شما آسان تر اسـت و باعث می شود آسان تر بتوانید از شر کاغذ دیواری ها آسان شوید. این‌کـه از کدام روش برای کندن کاغذ دیواری استفاده کنیم تا حدود زیادی به جنس آن بر میگردد. عده ای از کاغذ دیواری ها را می شود بدون احتیاج بـه آب یا هر ماده دیگری بـه اسانی از دیوار جدا کرد در حالیکه برای جدا کردن عده ای از انها باید مقدار زیادی مواد مختلف را امتحان کرد.

نحوه کندن کاغذ دیواری از روی دیوار + راهنمای خرید کاغذ دیواری

ضمن این‌کـه آسیب دیدن یا ندیدن دیوار بستگی بـه این دارد که کاغذ دیواری چکونه نصب شده باشد. بـه هرحال آسیب رسیدن بـه دیوار چیزی نیست کـه تحت نظارت شـما باشد و کاملا بـه این بستگی دارد کـه پیش از این، نصب کننده کاغذ دیواری چگونه عمل کرده باشد. بعنوان مثال اگر پیمانکار قبلی دیوار رابه خوبی بتونه نکشیده باشد، موقع جدا کردن کاغذ دیواری ممکن اسـت بـه بافت سطحی دیوار آسیب برسد.

نحوه کندن کاغذ دیواری از روی دیوار + راهنمای خرید کاغذ دیواری

گفتنی است استفاده از دستگاه بخار برای کندن کاغذ دیواری کار چندان محبوبی بین استادان اینکار نیست، با این حال افراد حرفه ای هم بوده اند کـه از این روش برای کندن کاغذ دیواری از دیوار استفاده می‌کرده اند، آن هم زمانی کـه دستگاه های بخار با استفاده از سوخت های نفتی کار می‌کرده اند. نگران نباشید امروزه دستگاه های بخار همگی برقی هستند، اما با این وجود تعداد زیادی از افراد ترجیح میدهند:

از این دستگاه ها استفاده نکنند چرا کـه تقریباً غیر ممکن اسـت حین کار با آنها، چند جای دستتان را نسوزانید. ضمن این‌کـه استفاده از انها برای جدا کردن کاغذ دیواری یک کار بسیار زمان بر است. در عوض بهترین روش کندن کاغذ دیواری استفاده از محلول های شیمیایی اسـت. این ماده شیمیایی، چسب پشت کاغذ دیواری را در خود حل میکند و باعث میشود بـه اسانی بتوانید آنرا از دیوار جدا کنید.

لوازم مورد نیاز برای کندن کاغذ دیواری

قبل از شروع بکار، وسایل و ابزار آلات مورد نیازتان را آماده کنید. وسایل و ابزار مورد نیاز شما شامل: ۲ چاقوی بزرگ و کوچک، یک نردبان، غلطک و یک دستگاه برای اسپری کردن «مانند یک پمپ پلاستیکی» با حجم کافی اسـت. علاوه بر اینها، بـه پلاستیک و پارچه های ضخیم برای پوشاندن فرش و کف اتاق نیاز دارید. کلید و پریزهای برق رابه خوبی بپوشانید و سپس آب و محلول رابا یک دیگر مخلوط کنید.

این محلول شیمیایی را می توانید در مغازه ها پیدا کنید. بار اول، محلول را روی بخش کوچکی از دیوار بپاشید، سپس لبه های کاغذ دیواری را بگیرید و آنرا از دیوار بکنید. اینکار باید بـه اسانی انجام شود، سعی کنید قلق کار رابه دست بیاورید شاید لازم باشد جهت دیگری را برای جدا کردن کاغذ دیواری درنظر بگیرید، از بالا بـه پایین، چب بـه راست یا بالعکس را امتحان کنید تا بفهمید کدام یک بهتر جواب می دهد.

نحوه کندن کاغذ دیواری از روی دیوار + راهنمای خرید کاغذ دیواری

اگر کندن کاغذ دیواری به سادگی امکانپذیر نبود، بازهم از محلول بـه دیوار اسپری کنید و اجازه دهید مدتی خیس بخورد. ممکن اسـت لازم باشد اینکار را چند بار تکرار کنید. بعد سعی کنید کاغذ رابا دستتان بکنید، ممکن اسـت کمی از چسب و کاغذ روی دیوار باقی بماند اما نگران نباشید می توانید آن رابا یک چاقوی عریض از سطح دیوار جدا کنید. اگر متوجه شدید کـه محلول بـه خوبی بـه کاغذ دیواری نفوذ نمیکند:

نحوه کندن کاغذ دیواری از روی دیوار + راهنمای خرید کاغذ دیواری

میتوانید از غلطک مخصوص رنگ آمیزی استفاده کنید و با آن کاغذ دیواری رابه محلول آغشته کنید. استفاده از غلطک باعث می شود مواد بـه خوبی بـه چسب پشت کاغذ دیواری نفوذ کنند و کندن آن آسان تر شود. با این وجود در استفاده از غلطت حسابی احتیاط کنید، چرا که حتی افراد خبره هم بـه سرعت بـه سراغ این ابزار نمیروند. در هنگام استفاده از غلطک لازم اسـت فشار دستتان کافی و یکنواخت باشد تا بـه دیوار آسیبی نرسد.

نحوه کندن کاغذ دیواری از روی دیوار + راهنمای خرید کاغذ دیواری

زمانی کـه کاغذ دیواری را برداشتید، ممکن است آثار و بقایای آن روی دیوار باقی بماند، برای تمیز کردن دیوار، مقدار دیگری از محلول رابه سطح دیوار پباشید و چسب و کاغذ باقیمانده رابه آرامی با چاقو یا یک پارچه ضخیم پاک کنید سپس دیوار رابا یک اسفنج مرطوب تمیز کنید و اجازه دهید چند روز بگذرد تا کاملاً خشک شود.

و در ادامه راهنمای خرید و انتخاب کاغذ دیواری

انتخاب سبکی درست و یا نوع خاصی از کاغذ دیواری، بیشتر از انچه که فکر میکنید اهمیت دارد. آنچنان کـه چاپی برجسته،
  • علیرضا فرد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی